Direktlänk till inlägg 15 november 2010

Heikes första dag hemma

Av Jenny - 15 november 2010 10:13

Bilresan började bra, men blev lite läskig efter ett tag. Verkar som om han pep extra när vi åkte igenom Borås och andra bebodda områden, kan det stämma?

   När vi kom hem ställde vi ner transportväskan i badrummet och öppnade. Han kom ut snart, men långsamt och höll sig gärna precis i närheten av (eller inne i) väskan. Och oj vad han klagade! Låter knappt som att han jamar emellanåt, han ylar!

   Han gick länge omklring och jamade och letade runt. Jag blev faktiskt väldigt ledsen, kände mig så elak som tog honom från sitt hem och sin familj.

   Han blev snart mer nyfiken och nosade försiktigt runt i lägenheten. Var inte direkt på lekhumör och ville bara kela väldigt korta stunder, han var ju upptagen med att upptäcka allt nytt!

   Hans favoritplatser är under soffan och i hamocken på klösträdet. Vi har bara två platser i lägenheten som är förbjudna för honom. Diskbänken/spisen: försökte upprepade gånger hoppa upp på spisen när jag lagade mat. OCh så sängen: han försökte minst femtio gånger, men blev lika besviken varje gång när vi lyfte ner honom igen med ett bestämt nej.


Så blev det lite dramatiskt igår kväll då jag började känna av allergin (oj vad rädd och ledsen jag blev). Vi tänkte att han kanske inte ska vara i sovrummet över huvud taget. Men oj vad ledsen han blev, och vilka stämband han har!! Ylade och jamade i nästan fem timmar innan vi gav med oss. Då blev det ännu en kamp för att få komma upp i sängen, men där gav vi oss inte. Dessutom hade han sovit nästan hela eftermiddagen och kvällen, så på natten ville han ju inte sova!   


Idag är Johan hemma från jobbet, han fick nästan ingen sömn alls i natt. Jag gick upp tidigare, rensade lådan och gav Heike mat, så Johan får en ordentlig sovmorgon. Jag och Heike lekte med den ena vippan en god stund, men nu har han krypit in under soffan igen och inte sagt någonting på ett bra tag, så jag tror han har somnat igen.


Bilder kommer senare idag, om jag får någon tid över!


PS. Angående allergin så ska jag hålla ut och se ifall det går över. Immunförsvaret har väl fått en chock antagligen. Och jag är knappt hälften så allergisk mot honom som jag är mot andra katter, så jag kanske kan lära mig att leva med det. DS.

Heike · Jag · Sambon
 
 
Margita

Margita

15 november 2010 15:57

Nämen, stackars er! :( Att han är pipig,det vet jag. Det var Amishai som pep högst som nyfödd! ;) Han kan vara väldigt envis....som ni märkt.
Du behöver inte känna dig skyldig, Jenny! Snarare är det jag i så fall. Jag har ju tillåtit honom att hoppa upp i sängen, jag har knappast kunna göra något annat eftersom jag sover i vardagsrummet ;)
Men jag tror det går med envishet. Lika envis som han är lika tillgiven och gosig är han när han väl inser att han nu är hemma.
Vad tråkigt att du känner av allergin! :( men vi får verkligen hoppas att det är övergående!!
Jag ringer dig senare idag så kan vi prata lite.
Kram

http://sengas.bloggplatsen.se

Jenny

15 november 2010 18:16

Ja envis är han, men gosig också. Jag var borta i tio minuter för att lämna tillbaka en film förut, då hade han gått omkring och pipit och letat efter mig i hela lägenheten sa Johan :P
Känns mycket bättre idag med allergin förresten! Det ska säkert gå bra det här :)

 
Petra

Petra

15 november 2010 20:09

Hej! (Kort förklaring vem jag är; också allergisk, va hos margita o testade o har nu en underbar Svinto hemma - se blogg :) )

Jag kände också av allergin i början, men idag ingenting. Vi hämtade Svinto i juli o han va tokrädd o gömde sig i soffan... Men sen vande han sig mer och mer vid oss, så kommer det bli för er också :) Och han ville sova i sängen. Sen lyfte vi upp hans säng så han hade mer översikt mot oss och lade en tröja med våra dofter i hans säng. Sen dess har han inte sovit i vår säng. Men han sover i samma rum oftast. :) men det går ju testa.

Sen badar vi Svinto en gång i månaden med kattschampo en gång i månaden vilket gör att jag inte känner av allergin :)

En annan sak som vi fick med oss från Svintos uppfödare va att sprätta honom på örat om han tex är där han inte får vara, ex på akvariet hemma hos oss för oss :) samtidigt som man säger bestämt nej. Funkar med Svinto :)

Lycka till med er lille sötis!

(Kommentera bloggen om du vill ha mailkontakt o tips :) )

http://kattensvinto.wordpress.se

Jenny

15 november 2010 20:20

Tack för alla de goda råden!
Vad skönt att du nu inte känner av allergin alls, det lugnar mig :) (idag har jag inte känt lika mycket som igår heller)

 
Petra

Petra

15 november 2010 20:33

Skrev fel länk till bloggen :) .com ska det ju va på slutet. Allergin kan jag känna om jag är förkyld eller om vi inte badat honom på ett tag. Men jag gosar tokmkt med honom och sniffar på honom massor men känner inget om jag är frisk :)

http://kattensvinto.wordpress.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny - 31 augusti 2014 17:31

Nu var det ju vansinnigt länge sedan jag bloggade. Men från och med imorgon är jag arbetslös igen (i fyra månader, börjar nytt jobb på samma gamla arbetsplats efter årsskiftet) så då har jag en massa tid över och kanna känner mig inspirerad att blo...

Av Jenny - 2 januari 2014 19:08

Nyårslista för år 2013   Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?  Jag fick en visstidsanställning och jag övningskörde   Höll du några av dina nyårslöften? Hade inga, som vanligt.   Blev någon/några av dina vänner föräldrar i ...

Av Jenny - 30 maj 2013 14:55

Åsikter?

Av Jenny - 28 maj 2013 15:33

Här har vi sminkalternativ nr två, ska alltså välja sminkning inför min brors bröllop om mindre än en månad.Åsikter? ...

Av Jenny - 22 maj 2013 09:32

Min bror gifter sig som bekant om en månad, och jag vet inte hur jag ska sminka mig. Har köpt en turkos klänning i spets, och kommer att ha en svart bolero, ett svart bälte och svarta skor. Jag kommer att ha håret utsläppt och lockigt. Jag tänkte a...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5 6
7
8 9
10
11 12
13
14
15 16
17
18
19 20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Bloggvänner

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards