Alla inlägg under september 2011

Av Jenny - 28 september 2011 14:17

Jag fick IG på provet jag skrev i Marknadsföring förra veckan. Mår skitdåligt rent ut sagt.

   Och jag vet att det är mitt eget fel. När jag blir så stressad som jag är nu så stänger jag ner helt. Vet jag att jag har fem olika deadlines att möta i skolan inom en snar framtid så flyr jag från det hela och struntar helt i att plugga. OK, inte helt, men jag kan sitta en hel dag framför datorn utan att plugga. Och jag kan få jätteångest på morgonen över att gå upp ur sängen så jag stannar hemma istället för att gå på lektioner.

   Jag skäms jättemycket över att jag sköter skolan så dåligt, mår verkligen jättedåligt över det men kan inte hitta motivationen.

Jag · Skola
Av Jenny - 27 september 2011 12:14

Länge velat ha läppstift + läppenna från MAC cosmetics och denna månaden hade jag råd att beställa dessa från Kicks, hade dessutom både en premuimcheck och en rabattkupong att utnyttja.

   Valde läppennan Cream Stick Liner i färgen Red Enriched, och läppstiftet i färgen Viva Glam I (matte). Dessa såg så otroligt röda och fina ut på hemsidan.

   Men nu när jag fått hem dem är de inte alls lika röda som de såg ut på hemsidan, de är mycket mörkare. Kan inte byta dem eftersom jag redan använt dem. Men nästa gång jag har råd ska jag köpa läppsiftet i färgen Russian Red istället, och en matchande penna.

   Såhär blev det i alla fall:

 

 

Jag är medveten om att det blev lite kladdigt, men jag är lite ovan   

Jag
Av Jenny - 26 september 2011 15:35

Tänkte vara lite modig och visa hur jag såg ut innan jag började gå ner i vikt, och sedan hur jag ser ut nu.


I maj vägde jag ca 105 kilo och såg ut såhär:

 


Härom veckan, ca 89 kilo såg jag ut såhär:

 

Jag tycker själv inte att det syns någon jättestor skillnad mellan foto 1 och 2, men det beor ju en del på vad man har på sig, borde haft på mig samma på båda egentligen.

   Så ja, nu har ni sett mig i underkläder också!   

Av Jenny - 23 september 2011 10:54

Nu har jag vrit borta frånbloggen sådär länge igen! Inte nog med det, jag har också varit dålig på att läsa och kommentera andras bloggar. Förlåt!  

   Den här veckan har jag mailat in en hemuppgift i Psykologi B, och haft ett prov i Marknadsföring. Dessutom har jag dammsugit två gånger, tvättat två gånger, satt upp nya fina gardiner i sovrummet, och tvättat alla fönster i lägenheten både in- och utvändigt. Duktiga jag!


 

   

Veckans låt: One and Only - Adele

Veckans planer: Äta hemmagjord sushi imorgon (lördag) förmodligen

Veckans vill ha: Ett jobb efter skolan! Och ett rött MAC-läppstift, antingen Viva Glam I eller Russian Red.

Veckans saknad: Johan på dagarna då han jobbar

Veckans tråkigaste: Skolan

Veckans finaste: Alltid min älskade sambo

Veckans kärlek:Mina bästa vänners nya lille son söm föddes i förrgår!

Veckans längtan: Att få träffa lille Rasmus förstås

Hemmet · Jag · Skola
Av Jenny - 15 september 2011 17:38

Det är alldeles för mycket som snurrar i mitt huvud nu, så otroligt många måsten.

   Jag har en hemuppgift på 3-5 sidor att skriva till på tisdag i Psykologi B, ett prov i Marknadsföring att plugga inför, två uppgifter i Programhantering jag halkat efter i p.g.a provet i Tyska jag hade i måndags som jag spenderade förra veckan med att plugga inför.

   Dessutom har jag fått veta från Arbetsförmedlingen att eftersom jag inte arbetat innan jag började plugga så får jag ingen a-kassa om jag inte lyckas hitta ett jobb efter skolan. Får heller ingen hjälp från "jobbgarantin för ungdomar" som jag fick innan komvux eftersom jag inte längre räknas till ungdom. Jag måste alltså redan nu aktivt söka jobb, nu under den första terminen jag läser heltid. Får jag inget jobb efter december så kommer jag inte få pengar från någonting annat heller. Kvinnan på Arbetsförmedlingen sa att "du kan ju söka försörjningsstöd om det är så" men det kan jag faktiskt inte heller eftersom jag bor tillsammans med Johan och hans lön ska enligt deras mallar räcka för att försörja oss båda. Däremot skiter de fullständigt i vilka utgifter man har så som låneskulder etc.

   Vi klarar oss faktiskt inte på bara Johans lön. Jag behöver dra in minst 3 000 kr/mån för att vi ska gå jämnt ut.


Någon som har ett jobb att erbjuda mig från och med 16 december? Låt mig tillägga att jag inte kommer att ha mer utbildning än gymnasial, dessutom ingen som helst arbetslivserfarenhet och inga referenser.

Jag · Skola
Av Jenny - 7 september 2011 09:44

Nu har jag tagit en för lång paus från bloggen igen. Har mycket i skolan nu.

   Som tröst får ni den här videon av mig:

Får ni inte gåshud på armarna och tårar i ögonen när ni hör underbara Adele sjunga den här låten, då måste ni vara zombies!

Av Jenny - 2 september 2011 09:53

Vikten går nedåt igen!

   För tre veckor sedan hade jag gått ner till 89,9 kg, sedan upp igen till 91,5.

   Nu är jag nere på 89,5!! Midjemåttet är nere på 90,5, stussmåttet 113,5 och bystmåttet kvar på 120 cm.

Av Jenny - 1 september 2011 08:52

Idag är det verkligen höst. Inte nog med att det är september, det var dessutom bara 5 grader varmt (läs: kallt) och jättedimmigt imorse när jag gick till sjukgymnasten.

   På tal om sjukgymnasten: jag har en utbuktande disk i ländryggen. Jippi!  

   Nu får jag se till att sitta ordentligt och göra ryggövningar så ofta jag orkar och hinner. 

 

(Jag har alltså en "bulging disk", inte diskbråck)


Sköter kosten ordentligt men har bara tränat en dag den här veckan. Ska träna igen idag, sjukgymnasten sa att det inte är några problem att jag promenerar och dansar mycket, så länge jag inte böjer mig framåt när jag dansar.

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
<<< September 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Bloggvänner

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards