Direktlänk till inlägg 2 januari 2012

2011

Av Jenny - 2 januari 2012 10:13

Tänkte summera året som gick på samma sätt som jag summerade 2010.


Januari

Jag har inte ett enda foto på hårddisken taget under januari 2011, så här är ett foto på hur jag såg ut på nyårsafton.

Började året med en kraftig förkylning. Hade hög feber och tappade rösten minns jag, frös som en galning trots många lager kläder och filtar. Minns att jag låg nedbäddad i sängen och såg avsnitt efter avsnitt av Mad Men som jag då precis upptäckt är en fantastisk serie.

Min andra termin på komvux började, läste Svenska C, Engelska C, Psykologi A, Geografi A och Inlärningsstilar 6 Studieteknik.


Februari

Firade min 25årsdag med fina vänner i en fin källarlokal under rådhuset här i Alingsås.

  Var stressad i princip hela månaden då jag planerade födelsedagsfesten och pluggade intensivt samtidigt.

Minns som sagt att det var mycket i skolan under februari så det finns inte mycket mer att berätta.


Mars

Sambon fyllde 29 år och firades i all enkelhet hemma med kinamat, cintron- & marängpaj

och tre presenter jag valt ut med omsorg.

  Mars månad var även den fylld med pluggstress så inte mycket mer hände, inte vad jag skrivit ner i alla fall.


April

Vårterminen närmade sig sitt slut, alltså ännu intensivare pluggpress. Inte ett enda blogginlägg från den här månaden.

Köpte ett lass med smink från eyeslipsface.co.uk och minns att jag betalade strax över 300 kr för allt på bilden, inklusive frakt. Budgetsmink gillar jag, och det mesta av det jag köpte var av bra kvalitét så det är välanvänt.


Maj

Tröttnade på mina dåliga matvanor och bestämde mig en dag för att ändra mig.

Började äta små portioner var tredje timme, och dansa 40 minuter till min favoritmusik 3 dagar i veckan. 

Slutade att äta godis och annat onyttigt alla dagar förutom lördagar. Började äta mer frukt och grönsaker och mitt midjemått minskade från 107 cm till 103 på bara ett par veckor.

Månaden avslutades med en resa med Johan + svärförsäldrarna till Holland.


Juni

Första dagarna i juni spenderades nere i norra Holland. Var ute med hyrbilen på lite sightseeing nästan varje dag, besökte både ett säldagis och en djurpark. Vi hde jättevarmt och soligt drygt halva veckan vi var nere.

Hade svårt att hålla dieten där nere då socker verkar vara en del av tallriksmodellen i Holland, men är man på semester så är man ;)


 Juli

Fortsatte viktkampen intensivt och gick ner till drygt 92 kilo, vilket var en minskning på ca 13 kilo sedan jag började.

Midsommaraftonen spenderades i Skövde med fina familjen S, men annars fylldes mest min tid och mina tankar av viktnedgången.


Augusti

Hade en känslomässig kris hela augusti månad. Kände mig likgiltig och förtvivlad om vartannat, grät hysteriskt nästan varenda dag och tvivlade på allt i mitt liv.

Höstterminen började och jag hade valt kurserna Företagsekonomi A, Marknadsföring, programhantering, Tyska steg 1 samt Psykologi B.

Åkte till Liseberg Johan, jag, min lillasyster och hennes pojkvän.

Hälsade på fina Margita och gosade med Blossomkullen.


September

Hade gått ner från ca 105-106 kg till 88,5 och ville ha ett foto att se tillbaka till, och för att se skillnaden från innan.

Fina familjen S uttökades till fyra medlemmar då lille Rasmus föddes den 21 september.

Jag gick till sjukgymnasten med min värkande rygg och fick veta att jag hade en utbuktande disk i ländryggen. Fick övningar och regler att följa och det dröjde bara någon månad innan jag kände mig helt bra.

 Min fina vän Natalia fyllde år i slutet av månaden.


Oktober

Hälsade på familjen S och nytillskottet Rasmus.

jag stressade med plugg och inför vetskapen att jag inte skulle få några pengar alls efter höstterminen om jag inte hittade något jobb.

Viktkampen gick det dåligt med, hade svårt att komma igång igen efter vilan med ryggen.


November

Mindghosts skiva The Plastic Generation släpptes och med den kom releasefesten!

  Var kalorigalen och vägde all min mat som jag sedan skrev in på en kalori-räknar-sida och såg till att jag aldrig åt mer än 1300 kcal/dag. Gick ner till 85,5 kg vilket gjorde att jag nådde målet om att gå ner 20 kilo innan årsskiftet.

Åkte till gekås med mamma, köpte mest grejer till hemmet.


December

    Läste färdigt och fick äntligen mina slutbetyg. Skaffade ett jobb, en timanställning med heltidsschema, men fick sluta efter bara fra dagar p.g.a min tinnitus (det var ett fabriksjobb).  Kom inte in på omvårdnadsprogrammet, så bestämde mig för att läsa de lösa kurser jag valt för vårterminen i stället om jag inte lyckas få ett jobb innan dess.

Firade julafton hos mina föräldrar och judagen hos Johans.

Struntade i vikten helt under december vilket resulterade i en uppgång på ca två kilo. De skall snabbt bort nu när julen är över!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny - 31 augusti 2014 17:31

Nu var det ju vansinnigt länge sedan jag bloggade. Men från och med imorgon är jag arbetslös igen (i fyra månader, börjar nytt jobb på samma gamla arbetsplats efter årsskiftet) så då har jag en massa tid över och kanna känner mig inspirerad att blo...

Av Jenny - 2 januari 2014 19:08

Nyårslista för år 2013   Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?  Jag fick en visstidsanställning och jag övningskörde   Höll du några av dina nyårslöften? Hade inga, som vanligt.   Blev någon/några av dina vänner föräldrar i ...

Av Jenny - 30 maj 2013 14:55

Åsikter?

Av Jenny - 28 maj 2013 15:33

Här har vi sminkalternativ nr två, ska alltså välja sminkning inför min brors bröllop om mindre än en månad.Åsikter? ...

Av Jenny - 22 maj 2013 09:32

Min bror gifter sig som bekant om en månad, och jag vet inte hur jag ska sminka mig. Har köpt en turkos klänning i spets, och kommer att ha en svart bolero, ett svart bälte och svarta skor. Jag kommer att ha håret utsläppt och lockigt. Jag tänkte a...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Bloggvänner

Gästboken


Skapa flashcards