Direktlänk till inlägg 30 mars 2012

Jobb och framtidsplaner

Av Jenny - 30 mars 2012 07:28

Kan ju börja med det bästa: JAG HAR FÅTT JOBB!! Ett semestervikariat! 11 juni - 22 augusti skall jag laga husmanskost på ett lokalt behandlingshem för missbrukare. Perfekt jobb för mig!

   Dessutom känner jag mig bra mycket mer social än vanligt. Jag har en tendens att inte vilja umgås med någon alls (förutom sambon förstås, men det är ju så kravlöst) men den senaste veckan känner jag för att träffa vänner och hitta på saker. Måste vara vårkänslor!

   Imorgon, lördag, skall min mor och jag till Göteborg för att hälsa på min syster. Vi ska gå på marknader och i affärer, vi ska äta och dricka gott och vi ska ha det roligt och mysigt tills på söndag eftermiddag. 


Jag har förresten kommit på vad jag vill läsa till/jobba med! Jag vill bli bagare!! Skall söka ett-års-utbildningar i både Göteborg och Borås inför höstterminen.  


Ikväll skall min karl och jag ha datenight. Det blir middag på Cyrano (godaste och lyxigaste pizzorna någonsin!), sedan blir det Kvarteret Skatan-filmen.   



Hoppas att alla mina få läsare har en underbar helg!

 
 
Vivi

Vivi

30 mars 2012 10:01

Oh vad roligt !! Vad glad jag blir för din skulle, helt underbart att du fått jobb !! Yey ! även om det "bara" är ett vikariat är det är jättebra steg i rätt riktigtning och har man väl haft ett jobb är det lättare att få andra, jag tycker däremot det låter som en superbra idé med utbildningen, du gör så himla fina tårtor, du hade blivit en jättebra konditor/bagerska :)

Ush vad tråkigt med konflikter, men försök att hålla dig utanför så mycket du kan även om det så kalrt alltid är svårt.
Kramar !!!

http://www.missvivis.se

 
Vivi

Vivi

30 mars 2012 12:44

Hmmm men om det är hans bästa kompis kanske Johan kan prata lite diskret med honom/henne. Det är ju inte okej egentligen att snacka skit om ngn om man inte har akta & då är det inte skitsnack. Om de gör det inför dig så hade jag nog sagt ifrån eller bett Johan säga ngt, för det är ju ltie respektlöst även mot dig om de vet att du är vän med personen.
:(
Ush hoppas det ordnar sig, försök att itne låta det ta en massa energi av dig.

Förresten, du får berätta vad du tyckte om filmen sedan, är riktigt sugen på att se den, älskar kvarteret skatan ! :)
Kram

http://www.missvivis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny - 31 augusti 2014 17:31

Nu var det ju vansinnigt länge sedan jag bloggade. Men från och med imorgon är jag arbetslös igen (i fyra månader, börjar nytt jobb på samma gamla arbetsplats efter årsskiftet) så då har jag en massa tid över och kanna känner mig inspirerad att blo...

Av Jenny - 2 januari 2014 19:08

Nyårslista för år 2013   Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?  Jag fick en visstidsanställning och jag övningskörde   Höll du några av dina nyårslöften? Hade inga, som vanligt.   Blev någon/några av dina vänner föräldrar i ...

Av Jenny - 30 maj 2013 14:55

Åsikter?

Av Jenny - 28 maj 2013 15:33

Här har vi sminkalternativ nr två, ska alltså välja sminkning inför min brors bröllop om mindre än en månad.Åsikter? ...

Av Jenny - 22 maj 2013 09:32

Min bror gifter sig som bekant om en månad, och jag vet inte hur jag ska sminka mig. Har köpt en turkos klänning i spets, och kommer att ha en svart bolero, ett svart bälte och svarta skor. Jag kommer att ha håret utsläppt och lockigt. Jag tänkte a...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Bloggvänner

Gästboken


Skapa flashcards