Alla inlägg den 31 oktober 2010

Av Jenny - 31 oktober 2010 12:47

Precis varit hemma hos mormor på elvakaffe. Vi blev tvångsmatade med bullar, kakor, kaffe och thé. "Doppa mera!"

   Kollade i gamla fotoalbum från början av fyrtiotalet till början av åttiotalet. Så himla roligt. Jag kände igen mormor och morfar på nästan alla bilder. Min mamma och min bror är väldigt lika mormor som ung, och min kusin Johan K. är jättelik morfar.

   Pratade om hur mycket vi saknar morfar. Han gick bort den 24 mars 2007, men det känns fortfarande som om jag nyss pratade med honom. Är så ledsen att jag aldrig fick någon chans att presentera min Johan för honom.   



 

Min stilige morfar på min student.



Nu är det dags för mig att lägga mig och läsa. Måste läsa ut Dr Jekyll och Mr Hyde till onsdag, ska ha bokrecentionsprov då.

   Aldrig skrivit en bokrecension som ett prov innan. Vad jag har förstått så innebär det att vi får ha med oss boken och våra anteckningar till provtillfället, och då får vi fyra frågor vi ska ha med i recensionen som vi skriver på plats.


Jobbigt att läsa under tidspress, men än så länge är boken både bra och spännande så det går säkert bra ändå.   

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25 26 27 28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Bloggvänner

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards